Deckname Luna. Agententhriller.
Zweiteiler.
Handlung->
ZDF
Montag, 5. November 2012, 20:15h und
Donnerstag,
8. November 2012 20:15h.
Götz George, Anna-Maria Mühe, Heino Ferch Bildquelle: ZDF.de Bildrechte.Oliver Vaccaro für ZDF
Trailer des Films->
Homepage des Films auf ZDF.de ->
Deckname Luna Teil 2->
Mit Götz George, Anna-Maria Mühe, Stefanie Stappenbeck, Ludwig Trepte und Heino Ferch.
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semi offtopic: film critic Filmkritik "Black Swan" by ignazwrobel
Wir haben gestern abend
nun endlich Black Swan angesehen. Wir erinnern uns, dass viele den Film gelobt
haben und eine ganze Gesellschaft ihn so gut findet, dass sie ihm Oscars und
Golden Globes gegeben hat. Dazu haben wir folgendes zu sagen.
Der Film stellt eine
junge Frau in eine Umgebung, eine Matrix, in der Höchstleistung das höchste
Ziel ist. Im Moment, als sie diese Höchstleistung erreicht, stirbt sie. End of
film.
Erstens: Der Film stellt eine Umgebung dar, deren moralische Matrix eine
Welt kreirt, in der die fortdauernde pschische und emotionale Vergewaltigung
des zarten und sensiblen stattfindet. Die Mutter, der Ballett-Trainer, die
anderen Eleven. Jede dieser Einheiten reklamiert ungefragt das Recht, auf das
Zarte , auf das Sensible, zuzugreifen und es zu biegen, beschädigen und
brechen. Die Zartheit und Sensibilität, die sexuelle Unerfahrenheit und damit
ihr enormes Entwicklungsfeld der Protagonistin stellt der Film nicht als
Schatz, sondern als Schwäche dar. Der Film hinterfragt nicht kritisch eine
Welt, eine Matrix, der emotionalen
Vergewaltigung der Sensibilität und Zartheit im Namen der Leistung.
Zweites: Der Film stellt die Lösung des Konfliktes, in den die junge Frau
gestürzt wird, ohne kritische Hinterfragung ganz uraltmodisch in der
altfaschistischen Weise dar: Konfliktlösung dadurch, dass die Frau sich opfert,
die Frau hat ihr Leben für das Ziel hinzugeben, eine Geburt zu vollziehen, der
schwarze Schwan wird geboren, die Gebärende stirbt – und nun das faschistische
daran: glücklich. Glücklich ihr Opfer dargebracht zu haben.
Drittens: Der Film propagiert unkritisch Frauenfeindlichkeit:
Konfliktlösung durch Autoagression. Und Unmenschlichkeit: Leistung durch
Entfremdung bis zur Entwicklung einer Seelenkrankheit.
Viertens: Der Regisseur stellt sich durch seine Inszenierung hinter diese
Frauen- und menschenfeindliche Haltung, dadurch, dass auch er der Protagonistin
wie ein Stalker, ein Vergewaltiger, ein Bedränger Schritt für Schritt mit der wackeligen
Handkamera im Shouldershot hinterherrennt. Der Regisseur selbst beteiligt sich so
formal an der Zerstörung der sensiblen Hochleistungstänzerin, die mit Geduld
und Verantwortlicher Sorge, ebenfalls ihre Höchstleistung erreicht hätte, nicht
um daran zu sterben, sondern um daran zu reifen und für weitere Hochleistungen
bereit zu sein.
Last night we finally seen Black Swan. We remind you that many have praised the film and a whole society finds it so well that she has given him Oscars and Golden Globes. We have to say the following:
The film focuses on a young woman in an environment, a matrix, in which the maximum power is the ultimate goal. At the moment when she reaches this maximum power, she dies. End of movie.
First: The film is an area in which the moral matrix builds a world in which the continuing psychic and emotional rape occurs against the delicate and the sensitive. The mother, the ballet instructor, the other eleves, dancers. Each of these units claims unasked the right to access the delicate, sensitive, and bend it to damage and breaking. The delicacy and sensitivity, sexual inexperience and thus the enormous development field of the protagonist, the film depicts not as a treasure, but as weakness. The Film does not question critically a world, a matrix of emotional rape of sensitivity and tenderness in the name of power.
Second: The film focuses on the solution of the conflict, in which the young woman is overthrown without critical questioning quite old fashioned in the old faschistisc way: conflict resolution by the woman sacrificing herself, the woman has to give her life for the goal to make a birth , the black swan is born, the woman dies giving birth - and now the fascist mind: happy. Happy to have herself sacrificed.
Third: The film propagates in an uncritical way misogyny: conflict resolution by autoagression. And inhumanity: power through alienation even by developing a mental illness.
Fourth: The director stands through his production behind these misanthropic attitude, the fact that he runs after the protagonist like a stalker, a rapist, an oppressor, step by step with the shaky hand-held camera in shouldershot position. The director himself is involved formally in the destruction of the sensitive high-performance dancer who would have reached, guided patiently and with responsible care, also its maximum power, but not to die from it, but to mature from it and to be ready for more high performance goals.
5th Conclusion: Five movie scenes - Bahhs, thumbs down, for so much hidden fascism. Bahh. It lays a very frightening spotlight on American society to honor values shown in the film as Oscar worthy values.
Darren´s "Wrestler" accuses American brutal performance society without social insurance critically by means of realism, "Black Swan" uses realistic filming to acclaim a brutal society - bahh.
Where does a society go, if it doesn´t give room any more to the sensible and tender? - we have an idea: the society goes to "Noah". - right?
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